Like Kami@FB

Wednesday 5 March 2014

Master Celebration Master Farihah@Kak Eha


Assalamualaikum dan selamat petang untuk semua pembaca blog dan followers kesayangan.Pertama maaf dipinta kerana dah lama tak mencoretkan sesuatu ke dalam blog kesayangan saya ini.Oklah jom saya mulakan entry hari ini pasal Master Celebration Kak Eha dan sekali lagi kami ke IOI Marriot Putrajaya.Kak Eha memang saya sangat kagum,orangnya sangat humble dan simple walaupun dah mencapai tahap tertinggi dalam Shaklee iaitu Master Coordinator,kalau ikutkan pendapatan jauh panggang dari api lah dengan saya dengan pendapatan bulanan kak eha itu..walaubagaimana pun saya akan pastikan saya pun akan menuju ke puncak tertinggi dalam Shaklee.Yess Master Lyna Azmy in the making!!!!Go,go,go you can do it lyna!!!

Kali ini saya bawak anak nombor dua Shaklee pulak iaitu Sue,seorang pelajar Master in Science di UPM,bekas junior masa di universiti dulu.Seorang yang sangat rajin dan kuat semangat serta tak mudah putus asa.Dalam sibuk siapkan Master tapi masih mampu menjana pendapatan sampingan dengan Shaklee.She will be one of my great leader,Insya Allah.Siapa cakap berniaga ni sangat senang..Kata pun 9/10 rezeki adalah berpunca dari perniagaan makanya rintangan dan halangan juga haruslah banyak.Tak semudah kita makan gaji,cukup bulan dapat income…buat kerja ke tak buat kerja income tetap dapatkan..walaupun susahnya nak ada increment(company saya lah itu..huhuhu).Saya nak 'paste' sikit kata-kata rakan SID tentang susah senangnya bisnes Shaklee ini

SUSAHNYA NAK BUAT SHAKLEE?!?!?!?!?!?!?!?

‘Pening la.’

‘Susah la.’

Bukan senang nak senang.

Kalau anda malas dan suka mengelat bila nak buat kerja bisnes ni… teruskan makan gaji, ikut arahan bos dan anda telah hilang hak untuk merungut tentang keadaan ekonomi dan harga barang naik!

Lagipun, kalau senang, semua orang boleh buat bisnes. Tiada kelebihan kepada kita.

Warren Buffet cakap, kita patut ada economic MOAT. Apa itu MOAT? Dalam filem kita tengok istana lama ada parit air ada buaya kelilingnya. Nak masuk kena lalu jambatan.

Parit air berbuaya itulah moat. Ia adalah barrier to entry. Yang membuatkan orang lain sukar nak masuk.

Itulah MOAT kita. Itulah kelebihan dan manfaat yang kita dapat kalau kita rajin dan sanggup buat perkara susah yang orang lain tak mahu buat. Di waktu orang lain merungut tak mahu buat kerja susah menyeberang parit air berbuaya, kita yang sudah mengharung halangan itu senang lenang dalam istana.

Dan sebenarnya, kalau kita ada kompas dan peta yang betul, tak susah pun. Yang saya membebel panjang ni, kalau anda hadam betul, boleh kata you’re already better than 80% of the population bak kata orang kampung saya.

Kesimpulan:
Ia tak susah.
Ia pun tidaklah senang sangat.
Kalau ada panduan yang betul, tak perlu teraba-raba, Mudah saja.

Apa yang penting?
Strategi!

Jom Kita layankan gambar-gambar pada hari Master Celebration kami..;)







Ragam anak-anak kami semasa Master Celebration tempoh hari
Shaklee is family business,kalau pergi mana-mana event pasti riuh rendah dengan suara anak-anak kecil.Malah kat Marriot hari itu pun disediakan pensil dan kertas untuk anak-anak kecil.Memang management Shaklee amat alert pasal ini...Dorang siap meniarap atas lantai dewan lagi tu..yang penting semua gembira.Buatlah bisnes yang menggembirakan anda tanpa ada rasa tekanan dan bebanan.Enjoy!!! 

No comments:

Post a Comment